JavaScript seems to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website. Click here for instructions on enabling javascript in your browser.

1. Forbehold

Der tages forbehold for trykfejl, forkerte priser samt for udgåede eller udsolgte varer.
Billeder er vejledende - antal og specifikationer m.v. fremgår af beskrivelsen.
"Pakkestørrelse" dækker ikke over antallet der leveres - blot hvordan de er pakket.
Garantier, forsikringer og lignende der er trykt på produktets emballage, eller på anden måde nævnt, er udelukkende fabriksgarantier, og skal kræves fyldestgjort direkte hos fabrikanten. Der gælder selvfølgelig stadig alm. dansk reklamationsret på alle vore produkter.
Der følger som udgangspunkt IKKE dansk manual med til vores produkter. I tilfælde hvor der findes en dansk manual til produktet, er denne tilgængelig på webshoppen under det pågældende produkt.
Ved bestilling til ELAV-BOKS, forbeholder vi os retten til at flytte ordren til afhentning hos en ekspedient, hvis ordren ikke afhentes i løbet af 14 dage, eller der ikke er plads i ELAV-BOKS.

2. Behandling af personlige oplysninger

Vi gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling. Herunder navn, adresse, telefonnummer og e-mail. Alle oplysninger bliver behandlet strengt fortroligt og vil aldrig blive videregivet til en tredjepart der ikke er i direkte forbindelse med ordrebehandlingen.
Vi videregiver email-adresse og/eller telefonnummer til fragtfirmaet, så de kan oplyse dig om leveringstidspunkt m.v. - oplysningerne bruges ikke til markedsføring - hverken af os, eller tredjemand.
Det opgivne kodeord gemmes krypteret, og kan derfor ikke genskabes fra vores system. Hvis du glemmer dit kodeord, kan du bede systemet lave et nyt til dig, under punktet "Min konto" - "Glemt Kodeord".
Vi gemmer cookies på din computer, til brug for indkøbskurv-funktionen m.v. Ønsker du ikke at vi gemmer cookies, kan du slå det fra i din browser - men det vil forringe hjemmesidens funktionalitet.

3. Betaling

For at kunne levere så hurtigt som muligt, bedes du bruge dit kreditkort. Ved kreditkortbetalinger kan vi påbegynde ordrebehandlingen med det samme.
Ved forudbetaling starter ordrebehandlingen først når beløbet er registreret på vores konto – da dette er en manuel proces, og ikke udføres dagligt, kan der gå helt op til en uge, fra du overfører beløbet, til vi registrerer ordren som betalt.
Ved forudbetaling bedes du bruge overførselsteksten (den primære, korte tekst) Ordre **** og overføre præcis det beløb som ordren lyder på. Hvis du opgiver en anden overførselstekst risikerer du at vores system overser indbetalingen, og beløbet først opdages ved manuel gennemgang, nogle dage efter.
Ved delleveringer hæves beløbet for hele ordren efter forsendelsen af første levering.
Såfremt en betalingsfrist overskrides, fremsendes rykkerskrivelse med angivelse af en ny betalingsfrist. Såfremt denne frist ligeledes overskrides, beregnes rente af tilgodehavendet med 2% pr. påbegyndt måned fra udløbet af fristen.

Et gavekort bruges ved at skrive koden på 12 tegn fra gavekortet i kommentarfeltet. F.eks. "GAVEKORT: xxxxxxxxxxxx"
Hvis der bruges op til og med beløbet på gavekortet, kan betalingsformen "Forudbetaling" vælges. Et evt. overskydende tilgodehavende, kan bruges senere, med samme gavekort-kode.
Hvis der bruges et højere beløb end gavekortets værdi, kan betalingsformen "Kreditkort" anvendes. Her reserveres hele ordrens beløb på dit kort, og vi fratrækker gavekortets værdi manuelt, og hæver det korrigerede beløb.

Betaling kan ske til vores konto i Jyske Bank:
Reg/Konto: 7633 0002196989
IBAN: DK3376330002196989
BIC: JYBADKKK

4. Priser

Alle priser er hvor ikke andet er nævnt pr. stk. For afmålt kabel er prisen pr. meter. Er angivelsen f.eks. 100 eller 305m. angiver det spolestørrelsen.
Overstregede priser er enten førpriser, vejledende udsalgspriser, eller priser set hos en konkurrent.
Bemærk venligst at priserne i denne webshop ikke nødvendigvis er de samme som i den fysiske detailbutik Elektronik Lavpris i Aarhus. Priserne er typisk lavere på webshoppen – specielt ved komponenter i små antal. Se evt. afsnittet omkring "Webshoppriser og butikspriser"

5. Forsendelsesomkostninger (Shipping)

Forsendelsesomkostningerne dækker over bl.a. pakkeporto, emballage og ekspedition.
Vi bruger som udgangspunkt GLS og PostNord til forsendelse af ordrer. Ved meget store eller meget tunge pakker bruges Danske Fragtmænd, UPS m.f.
Prisen beregnes ud fra vægt og volumen af den samlede ordre. Den opgivne vægt på de enkelte varer, er inkl. pakkeemballage.
Forsendelse i Danmark (op til 0,5 kg, og afhængig af volumen, og fragttillæg)
  • Kr. 45,- for levering til GLS PAKKEBOKS
  • Kr. 49,- for levering til GLS FIRMALEVERING (kræver gyldigt CVR-nummer)
  • Kr. 45,- for levering til PostNord PAKKEBOKS
  • Kr. 49,- for levering til PostNord FIRMALEVERING (kræver gyldigt CVR-nummer)
  • Kr. 59,- for levering til PostNord LEVERING TIL ADRESSEN

For alle forsendelsesformer, gælder det at transportøren, uanset årsag, har lov til at omdirigere pakken - f.eks. til et andet udleveringssted.
Forsendelser til andre lande starter fra Kr. 120,00 + et tillæg pr. kilo. (den aktuelle sats kan ses på hjemmesiden, når du er logget ind med din konto)
Afhentnings- og tillægsordrer tillægges ikke ekspeditionsgebyr, men kan tillæges et forsendelsesgebyr hvis ordren indeholder tunge eller store produkter.
Der sendes én faktura pr. ordre, så tillægsordrer kan også bruges til at handle flere sammen, og på den måde spare penge.

6. Elektronisk Fakturering / EAN / Offentlig Indkøb

Det er muligt at handle på EAN-nummer hos os.
Du kan starte oprettelsen af en konto ved at klikke på "Min konto", og derefter vælge "Ny EAN-kunde".

7. Levering

Leveringstiden er normalt fra dag til dag (for 9 ud af 10 ordrer) hvis ordren er lagt før kr. 14:00. Dog vil der gå ca. 10 dage, hvis ikke alle bestilte varer er lagervarer. Ved forudbetaling forsinkes leveringen ca. 3 dage, jf. ovenfor.
Meddelelser omkring restordrer, forsinkelse, udgåede varer og lignende vil blive tilføjet din konto, og kan løbende følges under "Min konto". Her vises alle dine ordrer, og du kan se detaljer om hver enkelt.
Bemærk: Vi del-leverer ikke - hvis ordren ikke kan færdigbehandles, vil ordren gå i restordre. Hele ordren sendes samlet, når alt er på lager.
Hvis du ikke kan vente på rest-positionerne, kan vi fjerne dem fra ordren.

8. Tillæg til ordre

Gælder kun ordrer til forsendelse:
Du kan helt frem til pakketidspunktet – hvor din ordre ændrer status til "Faktureret" – lave en tillægsordre til en tidligere ordre.
Når du laver en ordre på de ekstra varer, skal du vælge "Tillægsordre – Sendes sammen med ordre XXXXXX" under punktet "Forsendelse".
Husk at tjekke om det opgivne ordrenummer er det ordrenummer, som ordren skal tillægges.

9. Fortrydelsesret

Der ydes 14 dages fortrydelsesret på varer, som er købt via fjernkøb, jf. købeloven.
Julegaver købt i december, byttes dog helt indtil d. 10/01-2025
Fortryder du mod forventning et køb, kan du indenfor 14 dage efter modtagelse returnere varen. (Se punkt 12. Returnering til os). Herefter anviser vi dig det betalte beløb inden 14 dage. Ved returnering skal medsendes en kopi af fakturaen, angivelse af årsagen til returneringen af varen samt angivelse af hvilket bankkontonummer pengene skal overføres til - hvis vi ikke har disse 3 oplysninger, vil det returnerede blive henlagt.
For at benytte fortrydelsesretten, skal varen returneres i original emballage, og på samme måde som den blev fremsendt.
Vi modtager ikke forsendelser sendt som "modtager betaler" eller postopkrævning.
Følgende er undtaget fra returretten:
  1. Specielt tilvirkede/modificerede eller specielt til kunden fremstillede produkter.
  2. Kabel og krympeslange m.v. der er afskåret i metermål.
  3. Produkter udenfor vort sortiment, som ifølge aftale er hjemkøbt specifikt til kunden.

10. Reklamation

Der ydes 2 års reklamationsret jf. købeloven.
Har du modtaget en forkert, defekt eller mangelfuld vare skal denne sendes til os. (Se punkt 12. Returnering til os). Herefter sender vi dig den korrekte vare eller en ny intakt vare. Husk at angive årsagen til returneringen. Og husk at vedlægge denne årsagsangivelse med den returnerede vare. Mails om dette emne læses ikke af reparatør, derfor dette krav.
Ved reklamationer over defekter og mangler, vi ikke kan genskabe med rimelig grundighed, opkræves et gebyr på kr. 200,00, som dækker undersøgelse og returfragt til dig. Gebyret opkræves forud for returneringen af produktet. Dette gebyr opkræves ligeledes ved konstaterede mangler der skyldes forkert anvendelse.

11. Beskadiget eller mangelfuld forsendelse

Er varen beskadiget ved modtagelsen skal du klage til fragtmanden – det er ikke fordi vi ikke vil forholde os til sådanne sager, men PostNords regler siger at det er modtager – ikke afsender – der skal reklamere over beskadigede pakker.
Ved oprettelse af reklamation/efterlysning svarer "dato for forsendelse" til datoen på ordre-mailen med "Status: Sendt". Afkryds evt. feltet "Ca. dato", da vores system ikke sondrer mellem om pakken nåede fra os til posthuset eller ej.
Hvis leverancen ikke er i overensstemmelse med den medfølgende faktura/følgeseddel, skal du reklamere indenfor 20 arbejdsdage. I modsat fald fortabes retten til at gøre indsigelser mod mangelfuld eller fejlagtig levering.

12. Returnering til os

Ved returnering af en ordre, hvad enten det er komplet eller delvist, og uanset årsag, bedes du udfylde og vedlægge en returblanket, som kan hentes ved at klikke her.
Pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling, eller med omdeling uden for vores åbningstid, vil ikke blive behandlede.
Returnering bør derfor IKKE ske med DAO, da de typisk omdeler om natten, eller i de tidlige morgentimer, og ikke efterlader pakker på vores adresse, da de betragter dette som usikkert.

Returnering skal ske MED omdeling direkte til vores adresse:

Elektronik Lavpris ApS
Bredskiftevej 16
8210 Aarhus V